06 mei 2015

28 mei - Presentatie webessay Kruispunt Europa

Mede namens de auteurs prof. dr. ing. Teun Hardjono en drs. Hubert Beusmans nodig ik u van harte uit voor de presentatie van en het debat over het webessay Kruispunt Europa op donderdag 28 mei om 16.00 uur op het partijbureau van het CDA, Buitenom 18 te Den Haag.

Teun Hardjono zal als eerste een toelichting geven op het essay. Voorzitter Esther de Lange van de CDA-Eurodelegatie zal vervolgens op het essay reageren. Daarna is er gelegenheid voor vragen en debat.

Teun Hardjono en Hubert Beusmans werkten afgelopen jaren als fellow respectievelijk stafmedewerker van het Wetenschappelijk Instituut voor het CDA aan een studie over de Europese Unie. Ze kozen voor de vernieuwende aanpak om het bedrijfskundige Vierfasenmodel toe te passen op de EU en concluderen aan de hand daarvan dat de EU op een kruispunt staat: durft ze een stap voorwaarts te zetten? Ze zetten hun belangrijkste bevindingen in het webessay; de onderliggende studie verschijnt later in boekvorm.

Het Wetenschappelijk Instituut voor het CDA ziet het als zijn taak om het debat over actuele thema's en de christendemocratische visie daarop aan te jagen. Daarvoor is het WI steeds op zoek naar nieuwe manieren en vormen. Afgelopen najaar introduceerde het daarom het webessay, een voor iedereen toegankelijk en te downloaden betoog over een belangrijk onderwerp. Kruispunt Europa is het tweede webessay dat het WI uitbrengt.

Wij stellen het zeer op prijs als u aanwezig kunt zijn. Het symposium vangt aan om 16.00 uur, vanaf 15.45 uur staat koffie en thee klaar. Het symposium wordt rond 17.40 uur afgesloten met een borrel in de kantine van het Partijbureau. Ik verzoek u zich aan te melden via het online aanmeldformulier: http://cdaformulieren.nl/wi/?p=55

Graag tot ziens op donderdag 28 mei.

Programma 28 mei

Uitnodiging 28 mei

Routebeschrijving CDA Partijbureau

Graag tot ziens op donderdag 28 mei.

Programma 28 mei

Uitnodiging 28 mei