05 juli 2016

Tentoonstelling Het Katholiek Politiek Affiche geopend door oud-premier Van Agt

Vrijdag 24 juni opende oud-premier Dries van Agt op het Katholiek Documentatie Centrum van de Radboud Universiteit de tentoonstelling 'Het katholiek politiek affiche'. Daaraan voorafgaand reageerden (v.l.n.r.) ethicus Marcia Smits (www.relief.nl), theoloog Jos Geelen (www.ru.nl/studentenkerk/), politiek historicus Anne Bos (www.ru.nl/cpg/) en kunsthistoricus Bert Donks op een of meer van de tentoongestelde affiches naar eigen keuze.  De tentoonstelling is samengesteld door het KDC en door Maaike Kamps, medewerker van het Wetenschappelijk Instituut voor het CDA en prof.dr. Gerrit Voerman van het Documentatiecentrum Nederlandse Politieke Partijen.
Tot slot bood Van Agt aan KDC-hoofd Lodewijk Winkeler een aanvulling aan op de affichecollectie van het KDC.

De tentoonstelling is vrij toegankelijk. Meer informatie vindt u hier. De catalogus met een overzicht van alle affiches en de begeleidende tekst kunt u hieronder downloaden. Klik hier voor een foto-impressie op onze facebookpagina. De tentoonstelling is gebaseerd op het boek Het Christen Democratisch Affiche.