19 september 2018

Zorgen over draaiing landingsbaan

Woensdag 19 september - GOES - Afgelopen dinsdag werd bekend dat de landingsbaan van vliegveld Midden-Zeeland zal draaien. Wethouder Chris Simons van Middelburg legt uit dat de procedure om de baan met 22 graden te verplaatsen van start zal gaan. Onderneming Driestart wil een vakantiepark realiseren aan de randen van het Veerse meer, waardoor de draaiing nodig is. CDA Goes in de persoon van Patrick Simpelaar maakt zich zorgen over mogelijk overlast.

Het draaien van de baan zorgt ervoor dat vliegverkeer voortaan over Wolphaartsdijk, Oud-Sabbinge en nabijgelegen recreatieve plaatsen zal gaan. Raadslid Simpelaar wijst erop dat er enkel financiële redenen bestaan voor de draaiing.

"Wij vinden dat het voorkomen van een financiële strop voor de gemeente Middelburg niet ten koste mag gaan van inwoners van Wolphaartsdijk en Oud-Sabbinge. Door het draaien van de landingsbaan komt de vliegroute namelijk over deze dorpen te liggen," Patrick Simpelaar