07 december 2021

Papierinzameling grote consequenties sportverenigingen

Dinsdag 7 december - WOLPHAARTSDIJK - Recent ontving de fractie van het CDA-Goes een brief namens de V.V. Wolfaartsdijk. In deze brief werd vermeld dat een traditie van de vereniging - te weten papierinzameling - binnenkort wegvalt. Dit slaat volgens de voetbalvereniging een groot gat in de begroting.

Enkele citaten uit de brief: "de papierinzameling is voor onze vereniging van wezenlijk belang voor onze financiële huishouding," "de impact van eventueel wegvallen van deze opbrengst zorgt ervoor dat wij genoodzaakt zijn de contributie te verhogen met gemiddeld € 40 per lidmaatschap. Dit behelst een procentuele contributiestijging van 25% voor seniorenleden tot aan 80% voor de jongste jeugdleden."

Wij maken ons zorgen over de gevolgen die deze maatregel heeft voor alle (sport)verenigingen die zich hebben ingezet voor de papierinzameling binnen de gemeente Goes.

Oproep (sport)verenigingen

Wij zijn als fractie van het CDA Goes benieuwd, welke (sport)verenigingen nog meer worden geraakt door deze maatregel en in welke mate. Wij roepen (sport)verenigingen dan ook op, om contact met ons op te nemen indien en in welke mate uw verenging door deze maatregel geraakt dreigt te worden.

Met de uitkomsten van deze oproep willen we het college van B&W hierover bevragen en ons vervolgens oriënteren op een mogelijke oplossing.