Jeffrey Oudeman

Statenlid

Ik ben Jeffrey Oudeman, 38 jaar, opgegroeid in Kattendijke en nu woonachtig in Goes. Ik geef onder meer met mijn eigen bedrijf Studiecoach Zeeland (bij)les en studiebegeleiding aan middelbare scholieren en studenten. Het is mooi om jongeren zo te helpen werken aan hun toekomst.

Als gemeenteraadslid wil ik werken aan de toekomst van Goes, onder meer door in te zetten op:

• Meer woningen, in het bijzonder voor starters en in de (sociale) huursector. Hiervoor zijn in de gemeente Goes extra herstructerings-, inbreidings- en uitbreidingslocaties noodzakelijk.
  • Goes als economische toplocatie met een uitstekend vestigingsklimaat voor bedrijven. Het is belangrijk om ondernemers de ruimte te bieden om zich in Goes te vestigen en voor hen groei te faciliteren. Daarom is gestart met de ontwikkeling en realisatie van de eerste fase van bedrijvenpark Deltaweg. Als de vraag naar bedrijfsgrond ook in de komende periode groot blijft, moet de realisatie van fase 2 en 3 van bedrijvenpark Deltaweg versneld worden.
  • Haalbaar en betaalbaar verduurzamen. Dus bijvoorbeeld inzetten op energiebesparing en isolatie en meer duurzame energie produceren (zoals zon-op-dak). Daarnaast als RES-regio Zeeland ook inzetten op meer kernenergie, dat is immers een stabiele, betrouwbare en CO2-vrije energiebron die weinig ruimtebeslag kent. Zie: Kernenergie is onmisbaar in een brede energiemix (cda.nl).
  • Het faciliteren van evenementen in Goes. Daarmee wordt Goes immers aantrekkelijker, met name voor jongeren. Goes heeft alles in zich om dé evenementenstad van Zeeland te worden. Onder meer verenigingen, evenementenorganisaties en Goes Marketing dienen gefaciliteerd te worden om nog meer evenementen in Goes te organiseren en deze op een aantrekkelijke manier onder de aandacht te brengen.