Betaalbaar Goes

Een solide financiële toekomst is een gezamenlijke verantwoordelijkheid. Het grootste deel van de gemeentebegroting bestaat uit inkomsten via de Rijksoverheid. Slechts een beperkt aandeel komt uit lokale heffingen en belastingen. In beide gevallen is er sprake van belastinggeld, opgebracht door de inwoners van Goes. Als CDA Goes vinden we dat we verantwoordelijk moeten omgaan met de financiële middelen die voorhanden zijn. Uitgangspunten voor het financieel beleid van het CDA Goes zijn: zorgvuldigheid, transparantie, terughoudendheid in het aangaan van nieuwe verplichtingen en gematigde lokale lasten.

Het CDA Goes wil in principe dat de gemeente alleen de Rijksinkomsten inzet voor taken die we van de Rijksoverheid krijgen. Het CDA Goes wil niet dat we onze zorgplicht-taken voor onze inwoners verwaarlozen door investeringen in andere landelijke doelstellingen (zoals duurzaamheid) zonder adequate financiën vanuit het Rijk.