Wonen

Voor inwoners is de woning en leefomgeving van essentieel belang voor het wonen in Goes. De laatste jaren is de betaalbaarheid van wonen door verschillende factoren zwaar onder druk komen te staan. Wat het CDA Goes betreft moet het woonbeleid in Goes daarom – naast kwaliteit, duurzaamheid, flexibiliteit en maatwerk – gericht zijn op betaalbaarheid. Dit vertaalt zich in tijdelijke flexibele woonvormen, duurzame woningen, woningen die aansluiten bij de wensen van de verschillende doelgroepen en die bestendig zijn voor de verschillende levensfasen. Met Beveland Wonen zijn er de afgelopen periode gerichte prestatieafspraken (2020 – 2023) gemaakt over de hoeveelheid en de kwaliteit van het woningaanbod. Het CDA Goes wil Beveland Wonen meer ruimte geven om met bouw en de verduurzaming aan de slag te gaan.