18 juni 2021

Adri Totté geen kandidaat lijsttrekker CDA Hulst

12 jaar raadslid en 12 jaar wethouder, dat is een mooie status quo en een mooi moment om te stoppen. Dat is de mening van wethouder Adri Totté. Daarom heeft hij besloten de rol van lijsttrekker van het CDA Hulst – bij de gemeenteraadsverkiezingen 2022 – niet verder te ambiëren. En dus ook het wethouderschap na de verkiezingen in 2022 neer te leggen.`

Drie redenen om te stoppen
Wethouder Totté heeft zijn taak als gemeentebestuur steeds met veel plezier uitgevoerd, maar vindt het nu tijd om het stokje over te dragen. Daar liggen drie redenen aan ten grondslag. Zo is Hulst de afgelopen jaren gegroeid tot een financieel gezonde gemeente, die tegen een stootje kan. In die zin kan hij zijn werk als wethouder van onder andere Financiën met een gerust hart achter zich laten. In het leven zijn er nog zoveel andere leuke dingen; daar wil hij van gaan genieten. Hij wordt in 2022 67 jaar. Daarbij staan zijn gezin en familie voorop; maar ook zijn hobby’s als bijvoorbeeld bestuurder en voorzitter van VV STEEN.

Gaan op een hoogtepunt, een moment waarop het goed is en goed is geweest, heeft hem altijd voor ogen gestaan. Daarnaast beschikt het CDA naar zijn idee over prima kandidaat-opvolgers. Ook dat speelde een rol bij de keuze om zijn leven als gemeentebestuurder in het voorjaar 2022 af te ronden.

Het CDA Hulst respecteert de keuze van Adri Totté. Zijn deskundigheid als gemeentebestuurder en inzet als CDA-politicus gaan zeker worden gemist.

Verkiezing CDA-lijsttrekker
Op 16 maart 2022 zijn het gemeenteraadsverkiezingen in Nederland, zo ook in Hulst. De leden van het CDA Hulst buigen zich de komende week over wie hun lijsttrekker voor deze verkiezingen wordt. Tijdens de ledenvergadering van 25 juni kiezen de CDA leden de nieuwe lijsttrekker.

Om die reden maakte Adri Totté zijn besluit nu bekend.

Overige media
Ook de PZC (BN De Stem) en Omroep Zeeland besteden aandacht aan het besluit van Adri Totté:

Klik hier voor het bericht op de website van de PZC.

Klik hier voor het bericht (inclusief audio interview met Adri Totté) op Omroep Zeeland.