20 mei 2023

CDA Hulst: Los de parkeerkrapte op

Het CDA-Hulst is een partij die grote waarde hecht aan de leefbaarheid van de gemeente en de belangen van haar inwoners. Onlangs hebben we zorgvuldig het project op de percelen Houtmarkt en Baudeloohof beoordeeld, waarbij we verschillende aspecten hebben afgewogen. We erkennen het belang van woningbouw, met name appartementen, om tegemoet te komen aan de groeiende vraag naar betaalbare huisvesting.

Desalniettemin blijft er één cruciaal en doorslaggevend punt waarop het CDA-Hulst tegen het project heeft gestemd: de te verwachten extra parkeerdruk. Uit het voorstel blijkt dat er minstens 21 parkeerplaatsen te kort zullen zijn na de bouw van de appartementen. Dit zou het meest rooskleurige scenario zijn. De 18 parkeerplaatsen die momenteel door gemeentelijke ambtenaren worden gebruikt zijn hiervan al afgetrokken, maar de ambtenaren moeten nog steeds in de binnenstad kunnen parkeren. Wanneer je deze parkeerbehoefte erbij optelt kom je bijna 40 parkeerplaatsen te kort in de binnenstad van Hulst. Dit is een kwestie die we als CDA-Hulst al jaren aankaarten. We herinneren u graag aan het 's Gravenhofplein, waar het aanleggen van parkeergarages had moeten plaatsvinden maar helaas niet is gebeurd. Hierdoor worden de inwoners van de binnenstad van Hulst geconfronteerd met de gevolgen van onvoldoende parkeervoorzieningen. Daarnaast mogen we de behoefte aan parkeerruimte voor andere faciliteiten, zoals de bioscoop, niet over het hoofd zien.

Het CDA-Hulst blijft hameren op het speerpunt: parkeerproblematiek binnenstad. We zijn van mening dat dit probleem niet langer genegeerd kan en mag worden. Hoewel het raadsvoorstel voor het project is aangenomen, benadrukken we dat het belangrijk is om de parkeerdruk in de binnenstad van Hulst aan te pakken. We zijn niet tevreden met vage toezeggingen van het college om hiernaar te kijken. Wat wij willen, is een concrete en definitieve oplossing waarbij extra parkeerruimte wordt gecreëerd.

Het CDA-Hulst blijft zich als partij inzetten voor haar inwoners. We zullen als partij onze mouwen opstropen en verdere actie ondernemen om te zorgen dat er iets wordt gedaan aan de parkeerkrapte in de binnenstad van Hulst.