29 december 2018

CDA Hulst: ‘Nieuwe locatie bushalte Kloosterzande is gevaarlijk’

Het CDA Hulst heeft zijn zorgen geuit over de nieuwe locatie van de bushalte aan het Poolsplein in Kloosterzande.

Sinds juni wordt er gewerkt aan de riolering in de Cloosterstraat en de reconstructie van zowel de Cloosterstraat als het Poolsplein. De huidige bushalte aan de molen zal verdwijnen. De nieuwe locatie voor de halte is voorbij de kruising en vlak voor het kombord dat het einde van het dorp markeert, in de richting van Hengstdijk. Het CDA vindt dat een slecht idee en vraagt zich af of er wel rekening is gehouden met de veiligheid van de busreizigers. Veel reizigers zetten hun fiets aan het Poolsplein, ter hoogte van de molen. Ze moeten in de nieuwe situatie twee keer de weg oversteken om bij de halte te komen. Vracht- en landbouwverkeer, dat van de Zoutlandsedijk komt en richting Hengstdijk rijdt, krijgt door de bushalte ook minder zicht op verkeer wat er aan komt. De fractie wil een onderzoek van een onafhankelijke verkeersdeskundige.

Het CDA Hulst heeft hiervoor schriftelijk vragen ingediend bij de verantwoordelijk wethouder. De komende periode zullen we de situatie nauwlettend in het oog houden.