09 februari 2022

CDA Hulst roept op tot doorgaan van carnaval

Het CDA Hulst roept de burgemeester van Hulst op tot het doorgaan van het carnaval en hierover de carnavalsverenigingen en de horeca zo spoedig mogelijk in overleg te gaan.

Denis Steijaert: 'Nu er mogelijk volgende week versoepelingen aankomen is het goed het eerder genomen besluit om carnaval weer een jaar uit te stellen nog eens tegen het licht te houden. Daarom is het goed dat de burgemeester met alle betrokkenen, zowel aan de organisatie kant als met de veiligheidsregio (die verantwoordelijk is voor het handhaven) snel op tafel gaan om te kijken wat er wel kan met carnaval in onze gemeente'.

Carnaval is cultuur en een traditie die bij onze gemeente hoort. Vele verenigingen zijn vaak al maanden vooraf in de weer voor het maken van prachtige creaties die ver buiten onze gemeentegrenzen de nodige waardering vinden. Of het nu gaat om een toffe act bij het leuren op maandag op de Markt van Hulst of de prachtige wagens die ieder jaar weer gebouwd worden. Dat is teamwork en CDA is van mening dat we dit jaar daarop moeten kunnen proosten. We moeten trots zijn op de verbondenheid en positieve energie die achter alle carnavalsverenigingen schuil gaat. Steijaert: 'Na twee Corona-jaren zijn vele van ons toe aan een extra booster 'carnavals-energie'. Het (carnavals)verenigingsleven maakt ons sterk en zorgt er voor dat we hoop houden'.

Het CDA Hulst is trots op onze verenigingen en alle vrijwilligers die Carnaval jaar-in-en-uit mogelijk maken. Steijaert: 'Carnaval is in een Hulst een traditie, die moeten we koesteren'.

Steijaert besluit tot slot: 'Uiteraard houden de landelijke maatregelen in het oog, de versoepelingen die nu uitgelekt zijn moeten natuurlijk nog wel bevestigd worden. Ik hoop dat de burgemeester nu alvast aan de bel trekt want we begrijpen ook dat het organiseren van het carnavalsfeest niet op 1 dag geregeld is. Iedereen is gebaat bij zo snel mogelijk aan de slag te kunnen gaan. Laten we er samen weer een fantastische carnaval van maken, in onze gemeente weten we als geen ander hoe dit moet!'