02 juli 2019

CDA Hulst stelt vragen over slechte staat van de begraafplaats in Graauw

Het CDA Hulst raadslid Carry Nijskens - de Maat heeft aan het college van Burgemeester en Wethouders gevraagd naar de slechte toestand van de gemeentelijke begraafplaats in Graauw. Nijskens: ‘Het vuil staat meters hoog en de looppaden zijn niet goed onderhouden’. Ook de paden van de begraafplaats zijn door het vuil slecht begaanbaar waardoor het voor mensen met een rolstoel of rollator moeilijker wordt om de begraafplaats te bezoeken. Op dit moment ligt de begraafplaats er oneerbiedig bij. Het CDA Hulst vraagt om een spoedig onderhoud van de begraafplaats.

Vragen aan het college van B&W:

1. Is het college op de hoogte van de erbarmelijke toestand op de gemeentelijke begraafplaats in Graauw?

2. Wanneer is er voor het laatst (groot) onderhoud gepleegd aan de gemeentelijke begraafplaats in Graauw?

3. Kan het college van B&W toezeggen dat op korte termijn de gemeentelijke begraafplaats in Graauw in orde wordt gemaakt?
Zo nee, waarom niet en op welke termijn kan u wel garanderen dat de begraafplaats er weer netjes bij ligt?

4. Hoe staat het met het onderhoud om andere gemeentelijke begraafplaatsen in de gemeente Hulst?

5. Hoeveel keer per jaar wordt er onderhoud gepleegd aan de gemeentelijke begraafplaatsen in Hulst en op welke momenten in het jaar?

6. Op de gemeentelijke begraafplaats in Graauw zijn enkele graven in zeer slechte staat. Dit kan tot onveilige situaties leiden. Kan de gemeente ervoor zorgen dat deze graven gerestaureerd worden en / of de beheerders van de grafrechten aangesproken worden op het goed onderhouden van het graf /  de graven?