24 januari 2022

CDA Hulst wil volwaardig buitenzwembad in Hulst

“Hulsternaren verdienen ook een volwaardig buitenzwembad” zegt Denis Steijaert, lijsttrekker voor het CDA bij de aankomende gemeenteraadsverkiezingen. “Zwemmen is super gezond en een leuke ontspanning voor zowel jong als oud. Fit blijven en gezond leven is voor iedereen goed. Zwemmen is laagdrempelig en moet voor iedereen toegankelijk zijn. Daarnaast verbindt het mensen zodat we meerdere vliegen in een klap slaan.”

Als CDA Hulst vinden wij het van het allergrootste belang om te investeren in voorzieningen voor onze inwoners. Dit draagt bij aan leefbaarheid in onze kernen. Met de bouw van een nieuw buiten zwembad is het tot in lengte van jaren mogelijk om veilig te (leren) zwemmen, te werken aan je conditie en te revalideren onder toezicht van professionals. De investering is wat het CDA betreft dan ook een prima investering in onze gezondheid en welzijn!

Het CDA Hulst wil benadrukken dat het zwembad in Kloosterzande willen behouden. Denis Steijaert: “Wat goed is voor de leefbaarheid, dat moet je koesteren”.

Ook vinden wij dat iedereen de kans moet krijgen om vanaf jonge leeftijd te leren zwemmen. Vandaar dat we ook schoolzwemmen weer op de agenda willen zetten. Dit zijn twee van onze vele speerpunten. Wij gaan verder bouwen aan de toekomst van Hulst! Het volledige programma wordt binnenkort gepresenteerd.

Omroep Zeeland
Onze provinciale omroep heeft maandag op hun website ook aandacht besteed aan ons nieuwsbericht: https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/14369228/buitenbad-hulst-moet-er-komen. Afgelopen dinsdagochtend beld Denis Steijaert in bij Remco van Schellen van Omroep Zeeland radio om het plan voor een buitenzwembad in Hulst toe te lichten.