13 november 2017

Gevaarlijke situaties bij 'De Knossel' Hulst - Piet van de Kerkhove wil dat de Gemeente actie onderneemt.

CDA Raadslid Piet van de Kerkhove wil dat de Gemeente Hulst actie onderneemt om de gevaarlijke situatie bij het Stationsplein / Absdaalsweg in Hulst zo snel mogelijk omgedaan te maken.Sinds budgetwinkel Action de Hulster binnenstad heeft verruild voor een pand aan het Scharnier ontstaan er regelmatig chaotische verkeerssituaties. Onafhankelijk raadslid Jos van Eck en CDA'er Piet van de Kerkhove willen actie.

Action zit sinds twee weken aan de Absdaalseweg, aan het Scharnier. Dat plein wordt in Hulst ook wel De Knossel genoemd, omdat het verkeer er regelmatig 'in de knossel' zit. Er is maar één inrit naar het plein. Die wordt ook gebruikt door verkeer dat het Scharnier verlaat. Bovendien moeten bewoners van de aangrenzende Steensedijk over het plein rijden om thuis te komen.

Dat leidt al langer op onthoud langs het Scharnier en de komst van Action heeft de situatie geen goed gedaan. Ook parkeren klanten op de Steensedijk. Volgens Van Eck en Van de Kerkhove is de straat daar niet op ingericht. 's Ochtends ontstaan bovendien gevaarlijke situaties voor fietsers. "De vrachtwagen moet in de ochtend achteruit de Steensedijk oprijden om te kunnen bezorgen. Daar fietsen veel kinderen van Sint Jansteen en Heikant richting school. Levensgevaarlijk."