05 januari 2022

Kandidatenlijst CDA Hulst bekend!

Op de algemene ledenvergadering van het CDA Hulst hebben de leden de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 17 maart 2022 vastgesteld. Eerder werd al bekend dat Denis Steijaert de lijst aanvoert.

Fractievoorzitter Piet van de Kerkhove staat op de tweede plaats van de lijst. De huidige raadsleden Karel Martinet (nummer 3), Carry Nijskens – de Maat (nummer 4) en Wim Verdurmen (nummer 5) complementeren de top 5 kandidaten. Op 6 staat Sven van Jole. Hoogste nieuwkomer is Julien van Wesemael op nummer 7 die op plaats 8 gevolgd wordt door nog een jongere kandidaat: Helga van Laak. Op 9 staat provinciaal statenlid Frank Kuijpers en de top 10 wordt gecomplementeerd met de derde vrouw op de lijst: Willeke Mandjes – de Keijzer. Lijstduwer is huidig wethouder Adri Totté. De lijst telt 31 kandidaten uit alle kernen van de gemeente Hulst. Dit zeer diverse team gaat zich inzetten voor een gemeente waar ieder zich thuis kan blijven voelen. Een gemeente waar starters, gezinnen en ouderen een huis kunnen vinden en toegang hebben tot voorzieningen. En een samenleving waarin we fatsoenlijk met elkaar omgaan. Met een gemiddelde leeftijd van ruim onder de 50 jaar is er bovendien een mooie mix van jong talent en ervaren krachten.

Lijsttrekker Denis Steijaert is blij met de kandidatenlijst: 'Deze ambitieuze groep CDA’ers vertegenwoordigt de enorme verscheidenheid van Hulst en dat is juist onze kracht. Onze inwoners zullen zich herkennen in ons verhaal én in onze aansprekende kandidaten. We gaan onze christendemocratische boodschap vol optimisme en overtuiging brengen. We gaan aan de slag voor een Hulst waar onze inwoners zich thuis kunnen blijven voelen'.

Voorzitter Bernard van Laak spreekt van een dynamisch team van aankomend talent en ervaring. ‘In juni werd Denis Steijaert al gekozen als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen die in maart worden gehouden. En nu zijn ook de andere kandidaten bekend. Deze groep kandidaten herbergt zoveel kwaliteit, talent en ervaring dat we met veel enthousiasme en vertrouwen naar de verkiezingen gaan’.

Kijk hier naar de kandidatenlijst. Er staat voor vrijwel iedereen wel een bekende stads-/ dorpsgenoot op:

Nr. Naam: Kern:
1. Denis Steijaert Nieuw Namen