25 januari 2018

Karel Martinet: Snelle ontwikkeling Plan Perkpolder, maar zonder verontreinigde grond

Het is opmerkelijk dat de Zeeuwse Milieufederatie (ZMf) zó openlijk stichting Schone Polder steunt in haar strijd tegen het ophogen van de westelijke Perkpolder met industrieklassegrond. Dat betoogde onder andere CDA Hulst raadslid Karel Martinet afgelopen dinsdag in de raadscommissie.Van Karel Martinet mag de ZMf zelf weten of ze de actie steunen. "Maar het is dan wel vreemd dat ze voorstander van de ontpoldering van de oostelijke Perkpolder waren." Daarmee doelt hij op de nieuwe natuur die in 2015 in de oostelijke Perkpolder gecreëerd is. De fractie van het CDA houdt de vinger aan de pols dat er bij de ophoging van het terrein geen sprake zal en kan zijn van de aanvoer van verontreinigde grond.Het CDA Hulst wil zo spoedig mogelijk ontwikkelingen in en rondom de veerhaven bij Perkpolder. Het is van economisch (werkgelegenheid primair en secundair) belang dat op korte termijn begonnen wordt met het aanleggen van de jachthaven, golfterrein en de bouw van vakantiewoningen en Hotel. Voor winkeliers en horecabedrijven worden de overlevingskansen groter als meer toeristen en recreanten de gemeente bezoeken. Het CDA wil zoveel mogelijk inspelen op de uniciteit van een gemeente. Vanuit de historie, omgeving en bevolking kan het specifieke karakter van dorp, stad of regio worden ontdekt. Hulst is een prachtige gemeente waarin ruimte voor historie, cultuur en natuur goed samen gaan met wonen, werken en recreëren. Daarop moeten we trots zijn en dit ook uitdragen! Plan Perkpolder biedt dan ook kansen voor de regio, zowel op vlak van recreatie als werkgelegenheid.