22 april 2019

Landbouwbijeenkomst met o.a. Hogan, de Lange en Buma in Nieuw-Namen

Op maandag 29 april aanstaande hebben wij niemand minder dan de eurocommissaris voor landbouw, Phil Hogan, bereid gevonden om naar Nieuw-Namen af te reizen. Niet alleen dhr. Hogan, maar ook Esther de Lange (Lijsttrekker en Delegatieleider CDA Europees Parlement), Annie Schreijer-Pierik (CDA Europarlementariër), Sybrand Buma (Fractievoorzitter CDA Tweede Kamerfractie) en de Tweede Kamerleden Jaco Geurts en Maurits von Martels komen naar Nieuw-Namen.

Op deze dag zal de Europese Commissie een voorstel naar buiten brengen ter ondersteuning van jonge boeren in Europa. Het bezoek van dhr. Hogan zal de eerste publieke bijeenkomst zijn waar hij het voorstel verder toe zal lichten.

Tevens zal er door een samenwerking van jonge boeren en landbouworganisaties het "Manifest van Saeftinghe" overhandigd worden aan de Eurocommissaris met hierin prioriteiten van jonge agrarische ondernemers.

In het kort:
Wat?
Lunchbijeenkomst met Phil Hogan en jonge boeren. Phil Hogan zal zijn nieuwe voorstel presenteren en de jonge boeren zullen het "Manifest van Saeftinghe" overhandigen.

Wanneer?
Maandag 29 april van 11:30 tot 13:30uur

Waar?
Boerderij 'Op de Mariahoeve', Koninginnestraat 2, Nieuw-Namen.

Programma:
11:30 - 12:00   Inloop
12:00 - 12:10   Opening CDA EP-lijsttrekker Esther de Lange en partijleider Sybrand Buma
12:10 - 12:30   Presentatie Phil Hogan
12:30 - 12:45   Q&A met Phil Hogan voor pers en deelnemers
12:45 - 13:00   Presentatie "Manifest van Saeftinghe" met Annie Schreijer-Pierik, Jaco Geurts en
                        Maurits von Martels
13:00 - 13:30   Afsluiting

In verband met de beperkte capaciteit op de boerderij willen wij u vragen zich aan te melden door een mail te sturen naar: [email protected].