31 mei 2021

Vlaamse Kasseistroken

Onlangs heeft CDA Hulst fractievoorzitter Piet van de Kerkhove vragen ingediend over het behoud van de Zeeuws-Vlaamse Kasseinstroken. Aanleiding van de vragen van de CDA Fractie Hulst aan het College van Burgemeester en Wethouders van de Gemeente Hulst is het feit dat we afgelopen dagen kennis hebben kunnen nemen van de diverse publicaties voor het behoud en in ere herstellen van de kasseistroken, in Hulst zeggen ze kallesei stroken.

Vragen
1. Is het College op de hoogte van de petitie Behoud Zeeuws Vlaamse Kasseienstroken?
2. Deelt het College de mening van de CDA fractie dat behoud van de kasseistroken in Clinge voor zowel op toeristisch vlak als voor sport en bewegen een meerwaarde is voor het Land van Hulst?
3. Is het College bereid om te onderzoeken welke bijdrage en rol de gemeente kan leveren aan het behoud van deze Zeeuws-Vlaamse kallesei stroken?
4. Wil het College in contact treden met Staatsbosbeheer, waterschap Scheldestromen en andere betrokkenenpartijen om te bespreken hoe gezamenlijk krachten worden gebundeld om deze kalleseistroken te behouden en een wieler traditie in ere te herstellen?

De CDA fractie is van mening dat de gemeente Hulst een duidelijke verantwoordelijkheid heeft als meest Vlaamse gemeente met een rijke wieler traditie.