Jeffrey Oudeman

Quote: Werkt aan de toekomst van Zeeland

Ik ben Jeffrey Oudeman, 31 jaar, opgegroeid in Kattendijke en nu woonachtig in Goes. Ik geef (bij)les en studiebegeleiding aan middelbare scholieren en studenten. Het is mooi om jongeren zo te helpen werken aan hun toekomst.

Als Statenlid werk ik aan de toekomst van Zeeland, onder meer door in te zetten op:

- Overal snel (breedband)internet: nu zijn er in Zeeland nog circa 12.000 huishoudens en bedrijven waarvoor geen snelle internetverbinding beschikbaar is. Wat de provincie daar - mede dankzij het CDA - nu al voor doet, ziet u hier en wat het CDA daarnaast nog meer wil, leest u hier.
- Innovatie als hét speerpunt van het economisch beleid. Denk aan het ondersteunen van DOK41, de broedplaats voor innovatieve techno en creatieve startups.
- Verbetering van de concurrentiepositie van onze industrie om zo duizenden banen te kunnen behouden. Onder meer door het ondersteunen van Smart Delta Resources kan de provincie hieraan bijdragen.
- Goed openbaar vervoer zeker voor scholieren en studenten. Daarover is het CDA bij de nieuwe dienstverlenging nog niet tevreden. Zie: http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/busladingen-met-kritiek-op-ov-1.4762815.
- Het mede mogelijk maken van (grote) culturele en sportevenementen als Concert at Sea, de Kustmarathon en de Tour de France. Dit is zowel economisch, maatschappelijk als promotioneel van grote waarde voor Zeeland. Zie bijvoorbeeld: http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/concert-at-sea-zeer-waardevol-1.3845421.
- Nog betere aansluiting tussen onderwijs en bedrijfsleven, zodat onze jongeren stage- en werkplekken vinden. Zie bijvoorbeeld het rapport "Kernopgaven arbeidsmarktbeleid Zeeland 2014".

Met enthousiasme en veel inzet wil ik hieraan de komende vier jaar werken. Mag ik op uw stem rekenen? Lijst 3 nummer 4!