08 oktober 2018

CDA-Statenleden bezoeken glastuinbouwbedrijven in Rilland

Woensdag 3 oktober - RILLAND - Vorige week woensdag bezocht CDA Zeeland in de personen van Rinus van 't Westeinde en Anton Geluk de glastuinbouwbedrijven in Rilland. Reden hiervoor is de komst van een biovergister.

Tijdens het werkbezoek heeft het CDA inzicht gekregen in de huidige situatie voor de bedrijven. Het CDA is hierbij op de hoogte gesteld van de mogelijke gevolgen van de komst van een biovergistingsinstallatie. Dit heeft met name effect op de plantgezondheid, bioteelt en de directe omgevingskwaliteit.

Afgelopen vrijdag is het onderwerp behandeld in de commissie ruimte. Hierbij waren verschillende insprekers aanwezig om hun zorgen te uitten.

CDA Zeeland vindt dat het oorspronkelijke project - dat voor en door tuinders was - zo ver aangepast is, dat het bijna geen enkele relatie meer heeft met de tuinbouw. Als het initiatief toch doorgezet wordt, vindt het CDA dat er locatieonderzoek moet plaatsvinden.