16 februari 2015

CDA zorgt voor serieuze inbreng in festival van grol en jolijt

De Zeeuws-Vlaamse CDA-kandidaten voor de komende Provinciale Staten- en Waterschapsverkiezingen hebben versterkt door Rinus van 't Westeinde (Borsele) en Carla Michielsen (Goes) het voorbije weekeind aansluiting gezocht bij het in Zeeuws-Vlaanderen breed gevierde carnaval.

In Hulst reed de CDA-verkiezingsbus mee in de reclamestoet voor de reguliere optocht. Volgens CDA-kandidate (nummer 2) op de lijst, Patricia de Milliano was dit "een unieke gelegenheid om op ludieke wijze in kort tijdsbestek veel mensen te bereiken met voor de streek toch belangrijke zaken als het behoud van buslijn 10".

Het hoofdthema was de kaart van Oost Zeeuws-Vlaanderen zonder waterschap en zeedijken. Kloosterzande en omgeving staat dan drie meter onder water! De boodschap werd door alle mensen goed begrepen: Wees zuinig op uw Waterschap.Ook andere leefbaarheidsissues kwamen tijdens de deelname aan de optocht aan bod.

Tal van mensen konden de CDA-actie waarderen en toonden naast de aandacht voor grollen en de leut ook interesse in politieke zaken van zowel het Waterschap als Provinciale Staten. Lijsttrekker voor de Waterschapsverkiezingen Denis Steijaert speelde met tevredenheid een thuiswedstrijd.