07 juli 2018

Connexxion voert onderzoek uit op verzoek van het CDA

CDA Tholen en CDA Zeeland zetten vraagtekens bij huidige bus route Stavenisse

CDA Tholen uitte onlangs hun ongenoegen over een huidige bus route in Stavenisse. CDA Zeeland pikte dit op en zette de vragen uit bij de provincie Zeeland.

Huidige route

De busverbinding loopt nu over een dijk en straat welke erg smal zijn. De huidige route van verbinding in Stavenisse veroorzaakt dusdanig veel herrie en ongemak voor omwonenden dat er veel geklaagd wordt.

Alternatief

Volgens de Provincie en Connexxion bleek dat een alternatieve route geen geschikt voorstel was in verband met drukte op de wegen in Stavenisse. De jaarlijkse braderie dwingt echter de busverbinding wél via de alternatieve route te laten rijden, wat probleemloos verloopt. Statenlid Anton Geluk is daarom van mening dat er gebruik gemaakt moet worden van de alternatieve route. Er zal in de maanden augustus en september een onderzoek gedaan worden door Connexxion of een nieuwe route te organiseren is.