16 oktober 2020

Hans de Kunder: "Zorgelijke constatering aanpak criminaliteit Zeeuwse havens."

Vrijdag 16 Oktober - MIDDELBURG - Burgercommissielid Hans de Kunder heeft gedurende de commissie bestuur vragen gesteld over de criminaliteit in de Zeeuwse havens. "Het is een zorgelijke constatering dat er te weinig kennis en capaciteit is om de criminaliteit in de Zeeuwse havens aan te pakken."

Op woensdag 14 oktober maakte Omroep Zeeland melding van het gebrek aan kennis en capaciteit om de criminaliteit in de havens, waaronder de Zeeuwse, aan te pakken. Dit is een zorgelijke constatering wat betreft de strijd tegen de ondermijning. De fractie van het CDA heeft hiervoor reeds eerder aandacht gevraagd middels een breed aangenomen motie, waarin ook gevraagd werd om menskracht en middelen. De berichtgeving van 14 oktober wijst op een tegenovergestelde realiteit.

Graag vernemen wij een hierop een reactie vanuit GS en vragen hierbij of er in deze verder gehandeld gaat worden?