09 november 2020

Steun voor innovatief Zeeuws ondernemerschap

Maandag 9 november - DEN HAAG - Het kabinet gaat de komende drie jaar 20 miljoen investeren in Zeeuws ondernemerschap en innovatie. De investering is deel van het Compensatiepakket Zeeland.

Staatssecretaris Mona Keijzer speelde vanuit het kabinet een belangrijke rol bij deze stap: “De Zeeuwen hebben veel kennis in huis en lopen voorop met hun expertise op het gebied van water. Deze kennis moeten we koesteren en blijven ontwikkelen. Met deze investering willen wij innovatieve Zeeuwse ondernemers en onderzoekers een helpende hand bieden”

Zeeuws kamerlid Joba van den Berg: ”Dit is een mooie stap in het kader van het compensatiepakket voor de Zeeuwen. Het is goed dat hier wordt ingezet op innovatie en ondernemerschap. Ik hoop dat mijn provincie hier snel de vruchten van mag plukken.

CDA-gedeputeerde in Zeeland Jo-Annes De Bat: Mooi dat er zo snel een eerste uitwerking van het compensatiepakket ligt. De afgelopen jaren hebben we al fors geïnvesteerd in de Zeeuwse fondsen. Daar hebben we ook veel contact over gehad met staatssecretaris Keijzer. Deze extra inzet van het kabinet helpt om nog meer te innoveren en het MKB breder te ondersteunen.

Mustafa Amhaouch laat zich geregeld horen om voor de economische belangen van regio’s op te komen.

“In de regio’s liggen vaak de mooiste kansen. Met haar innovatieve industrieclusters en waterexpertise geldt dit zeker voor Zeeland. Goed dat de regionale economie een helpende hand wordt geboden”, sluit Amhaouch af.