Carla Hoogerland

Raadslid

Ik ben Carla Hoogerland en woon in Yerseke. Ik ben kandidaat-raadslid voor het CDA Reimerswaal bij de gemeenteraadsverkiezingen van 19 maart aanstaande.

Op 1 januari 2015 krijgt de gemeente er een aantal nieuwe taken bij. Eén van die taken is de jeugdzorg. De zorg, de verantwoordelijkheid en de financiën op dat gebied worden overgeheveld naar de gemeente. Dit wordt de transitie van de jeugdzorg genoemd. Dit is een enorme operatie. Het CDA maakt zich best zorgen over deze grote operatie en dan met name over de financiën; de gemeente zal de zorg met minder geld moeten uitvoeren. De hulpverlening zal dan ook op een andere manier moeten worden georganiseerd.

Voor het CDA is het gezin/de familie de hoeksteen van onze samenleving en daarom willen wij het belang van het kind voorop stellen. De kinderen zijn onze toekomst. Wij zijn van mening dat de kinderen, die met jeugdhulpverlening te maken krijgen de juiste ondersteuning verdienen.

Wij zullen als CDA Reimerswaal daarom dit proces heel kritisch volgen en u kunt ervan op aan dat wij binnen onze mogelijkheden er alles aan zullen doen om ervoor te zorgen dat deze kinderen krijgen wat ze nodig hebben.

Het CDA is een christelijk volkspartij die niet alleen over u, maar ook met u in gesprek gaat.

Deze zin vat precies samen voor welke partij ik sta en hoe ik de komende vier jaar als raadslid aan de slag hoop te gaan.

Wanneer ik straks in de gemeenteraad mag plaatsnemen zit ik daar niet voor mijzelf, maar juist voor u.

Kijk op deze link voor mijn motivatie: http://www.youtube.com/watch?v=GjeAyQfGX9w&feature=youtu.be