Cok Balkestein

Voorzitter

Iedere inwoner van Reimerswaal zal in de komende jaren te maken krijgen met de grootste maatschappelijke verandering ooit.

De rol van het lokale bestuur is belangrijker dan voorheen, maar ook anders : in plaats van “zorgen voor” zal het zijn : “ zorgen dat “ .

Als voorzitter van CDA Reimerswaal heb ik al sinds eind 2012 sturing gegeven aan het zoekproces naar oplossingen .We moeten af van het idee dat alles op het gemeentehuis bedacht en geregeld kan worden. Maar als je dorpsgericht wil werken om de sociale betrokkenheid te stimuleren en de leefbaarheid te vergroten, moeten die initiatieven wel uitvoerbaar zijn. Dan moeten veel regels anders zijn dan nu. Met recht voor de buurt om initiatief te nemen.

Tot nu toe ligt het accent op de landelijke en provinciale bestuurskracht. Dit ligt vanaf de komende raadsperiode bij de gemeenten.

De noodzaak om van uw democratisch stemrecht gebruik te maken , is nu wel heel duidelijk.

Cok Balkestein