06 januari 2021

In memoriam: Joop van Houdt

Tot onze grote schrik kregen we het bericht dat Joop onverwacht is overleden. De laatste keer dat we contact hadden met Joop was toen we hem vroegen of hij tijd had om nieuwe foto’s te maken van de fractie en de wethouder. Hij antwoordde dat hij helaas geen tijd had omdat hij zich op een nieuwe uitdaging had gestort: filmen. Hoe typerend voor hem, altijd druk zijn en telkens weer de uitdaging voor iets nieuws aangaan. Zo kwam hij ook in het bestuur, wij waren dolblij omdat we al ervaring met hem hadden als fotograaf: eindelijk iemand die de kwaliteit van het beeldmateriaal omhoog zou brengen. En wat heeft hij een prachtig beeldmateriaal gemaakt. Het bestuur bleek uiteindelijk toch niet zijn ‘ding’ maar hij leeft voort in alle mooie foto’s en affiches en flyers.

Het bestuur en de fractie van CDA Schouwen Duiveland gedenken hem met grote dankbaarheid en wensen zijn nabestaanden Gods nabijheid om hen te troosten bij dit verlies.