21 november 2021

De basis weer op orde - algemene beschouwingen CDA Terneuzen

Tijdens het debat over de gemeentebegroting 2022 heeft fractievoorzitter Jos van Ginneken namens het CDA de algemene beschouwingen uitgesproken. De politieke partijen in Terneuzen gebruiken de algemene beschouwingen om hun visie en prioriteiten voor de gemeente te presenteren. Het CDA riep in haar beschouwingen op om de basis weer op orde te krijgen. Wat de fractie betreft moet de gemeente zich richten op een stabiel inkomen en waardevolle dagbesteding voor alle inwoners, een gezonde en duurzame leefomgeving, goed onderwijs in prettige scholen en een betaalbaar huis in een veilige buurt.

De CDA-fractie diende tijdens het begrotingsdebat twee moties in. Zo werd er een actieplan gevraagd voor de (belasting)schulden van inwoners en ondernemers die zijn opgebouwd tijdens de coronacrisis. Daarnaast wil het CDA dat er nu eindelijk spijker met koppen worden geslagen over de nieuwbouw van het voortgezet onderwijs. De moties vindt je onderaan dit artikel. Daar lees je ook de algemene beschouwingen en de spreektekst van fractievoorzitter Van Ginneken.