15 februari 2017

Toekomstbestendige infrastructuur sportpark

CDA Terneuzen staat voor een kwalitatieve en toekomstbestendige sportinfrastructuur. Sportpark Oude Vaart in Terneuzen is met zijn bundeling van sportvoorzieningen het paradepaardje van de gemeente.

Vorig jaar werd de beslissing genomen om korfbalvereniging Luctor te bedienen met een tegemoetkoming voor de aanleg van een kunstgrasveld. Tennisclub Animo, dat dit jaar 100 jaar bestaat, ontving een bijdrage voor de vervanging van vijf tennisbanen. De aanleg daarvan is in volle gang. De ligweide van het openluchtzwembad Vliegende Vaart wordt nog voor de zomer uitgebreid met 1000 m2.

De nieuwste loot aan de stam is de realisatie van een Beach Soccer-veld. "Met Beach Soccer Zeeland was ik al langer in gesprek", zegt verantwoordelijk sportwethouder Jack Begijn. "Als gemeente geven we een terrein in erfpacht. Wij graven het af en verwijderen een strook asfalt. Met de aanleg van een Beach Soccer-veld hebben we de primeur in Zeeland."

De provincie Zeeland, die beach sport als een van de speerpunten heeft en hoofdsponsor XMART staan eveneens aan de lat bij de aanleg van het veld. Jack Begijn: "De Stichting Beach Soccer Zeeland heeft aangegeven het veld niet alleen te willen gebruiken voor trainingen van de eigen ploeg. Ook is er in de zomerstop ruimte voor het spelen van toernooien. Ik ben blij met dit initiatief."