Op deze Thema avond over die kracht waren diverse sprekers van scholen uit onze gemeente en Tweede Kamerlid Michel Rog van het CDA.

Kracht van kleine scholen.

Volgens Cokky Schults van Het Kompas en De Ark en Ewoud van Meer van Ter Tolne en De Eevliet . De directeuren van deze basisscholen vonden dat het sluiten van de kleine scholen funest zou zijn voor de leefbaarheid van onze kleine kernen. Bovendien kan juist op die kleine scholen veel meer aandacht geschonken worden aan individuele leerlingen die extra aandacht nodig hebben. De huiskamersfeer op die kleine scholen, waar iedere docent alle leerlingen persoonlijk kent, is een groot goed en juist dat maakt die scholen onmisbaar in onze gemeente. Als die scholen door bezuinigingen van de overheid zouden moeten sluiten haal je de ziel uit de kleine gemeenschappen waar vaak maar één school is.

Dit stelden beide directeuren en Tweede Kamerlid voor het CDA Michel Rog , tijdens een thema avond op 23 juni in de Meulvliet. Deze avond was georganiseerd door het CDA-Tholen.

De avond was erg verhelderend en gaf de problematiek aan rond die kleine scholen. Kreten als “te duur”en “te kwetsbaar” werden niet weggewuifd maar daar tegenover werden wel de grote voordelen van die kleine scholen gesteld. Is de prijs van de kleine scholen wel in geld uit te drukken was de vraag.