23 september 2021

Aftrap leesoffensief Stichting De Schoolschrijver

Het CDA vindt dat de kinderen in onze gemeente goed onderwijs moeten krijgen. Lezen en schrijven zijn hierbij belangrijke onderdelen: ze leren niet alleen goed te kunnen lezen en schrijven, maar het is ook goed voor hun creativiteit en probleemoplossend vermogen. Afgelopen woensdagmiddag 22 september vond de aftrap van het leesoffensief plaats van Stichting De Schoolschrijver. Acht basisscholen uit onder andere Vrouwenpolder en Serooskerke starten met een lesprogramma, rond lezen en schrijven, van Stichting De Schoolschrijver. Docenten van deze basisscholen volgden een training van kinderboekenschrijfster Marlies Verhelst (links). De docenten mochten verschillende, leuke oefeningen doen om inspiratie op te doen. De docenten mochten fantaseren en elkaar inspireren door middel van leuke opdrachten.

Onze wethouder van cultuur en onderwijs Pieter Wisse (rechts) mocht de training aftrappen. "Ik ben ervan overtuigd dat lezen belangrijk is. Hoe wendbaarder je bent in je taal, hoe kansrijker je bent om je ideeën te verwoorden en hoe groter je geluk." (Omroep Zeeland).