17 oktober 2020

Voor 34,4 miljoen euro aan betere dorpsvoorzieningen

Aagtekerke, Oostkapelle, Serooskerke en Westkapelle krijgen de komende jaren nieuwe dorpsvoorzieningen. De inwoners krijgen eind 2024 of al eerder les in nieuwe vijf scholen, kunnen sporten in nieuwe of verbeterde gymzalen en vergaderen en elkaar ontmoeten in nieuwe of opgeknapte dorpshuizen.

Het resultaat van deze voorzieningen is een speerpunt van dit college van CDA, DTV en PvdA / GL.

Aagtekerke krijgt in het nieuwe plan van het college voor het einde van 2022 een nieuwe gymzaal met ontmoetingsruimte en de speeltuin wordt verplaatst.

De sporthal en dorpshuis De Halve Maan in Oostkapelle zijn voor het einde van 2023 gerenoveerd. De twee basisscholen en de kinderopvang komen in een nieuwe multifunctionele accommodatie.

In Serooskerke worden gymzaal, basisschool en kinderdagopvang verplaatst richting Oost. Zwembad De Goudvijver blijft in De Zandput en krijgt een nieuwe installatie en een nieuw gebouw.

In Westkapelle komen voor eind 2024 twee nieuwe scholen onder één dak in combinatie met een sporthal en gezondheidsvoorzieningen. En misschien, aldus het college, komt er ook een verenigingsgebouw bij. Het huidige verenigingsgebouw Westkapelle Herrijst wordt volgend jaar opgeknapt en blijft vooralsnog eigendom van de gemeente.