17 januari 2022

Het verkiezingsprogramma: Vitaal Vlissingen

Onze gemeente heeft zware jaren achter de rug, maar de weg omhoog is ingezet. We merken het als we de door de stad lopen. En er zijn nog volop kansen om Vlissingen veiliger, vrolijker en welvarender te maken.

De speerpunten van het verkiezingsprogramma van het CDA Vlissingen:

• Te veel inwoners voelen zich ’s avonds niet veilig op straat. Dat is voor het CDA-Vlissingen niet acceptabel. Meer politie en meer handhaving is nodig.
  • Een gezonde leefstijl draagt bij aan de kwaliteit van leven. Bewegen maakt daar deel van uit. De gemeente moet zorgen voor een omgeving die uitdaagt tot bewegen, voor jong en oud.
  • Een sterke economie is belangrijk. Het zorgt voor werk en inkomen. En het zorgt ervoor dat een gemeente een goed voorzieningenniveau kan bieden.
  • Meer woningen voor starters? Uiteraard. Maar ook meer woningen voor senioren. Woningen zijn om in te wonen en geen beleggingsobjecten. Woningen kunnen alleen worden gekocht door mensen die er ook daadwerkelijk gaan wonen.

Veel inwoners hebben geen vertrouwen in de politiek, en de politiek lijkt het vertrouwen in de inwoners ook kwijt te zijn. Het CDA-Vlissingen wil het vertrouwen en de verbinding tussen politiek en inwoner herstellen en versterken. Een loze belofte? Nee, want het CDA-Vlissingen kiest voor samenwerking om zo het vertrouwen tussen politiek en de burger te herstellen. Zo kunnen we bouwen aan een veilige, welvarende en vrolijke gemeente. Samen met u op weg naar een vitaal Vlissingen.
U kunt het programma hier inkijken.