Ook voor corona hadden veel jongeren het gevoel klem te zitten voordat ze van start gaan met hun eigen leven. Ze moeten schulden maken om door te leren en een vaste baan of een eigen woning is voor veel jongeren van nu onbereikbaar geworden. Dat maakt de overstap naar zelfstandigheid of het starten van een eigen gezin veel zwaarder dan voor veel generaties voor hen. Het leenstelsel zadelt studenten op met torenhoge studieschulden en ze vinden minder vaak een vaste baan of een betaalbare woning.

Als samenleving hebben we de plicht te voorkomen dat de jongeren van nu de corona generatie van morgen worden. Dat laat het CDA niet gebeuren. We willen een nieuwe basisbeurs en een fatsoenlijke compensatie voor de ‘leenstelselgeneratie’. Ook maken we de vaste baan aantrekkelijker en zorgen we voor 250.000 nieuwe woningen voor starters.

Wil je weten hoe we doorpakken met onze andere plannen? Klik hier.

Doneren

Op 17 maart wordt tijdens de Tweede Kamerverkiezingen de koers van Nederland voor de komende 4 jaar gekozen. Door uw steun kunnen we onze boodschap nog beter verspreiden op TV, radio, en online. Elk bedrag is welkom. Wij hopen dat wij op uw steun mogen rekenen!
Hoeveel wilt u doneren?*

* Verplicht veld

Blijf op de hoogte Homepage

Blijf op de hoogte!
We houden je graag op de hoogte over alles wat wij doen voor een land dat we door willen geven! Op die manier houden wij je up-to-date met het laatste nieuws en aankondigingen van het CDA.
Aanhef

* Verplicht veld