10 februari 2017

Weekbericht van de voorzitter van CDA Zuid-Holland (week 6)

Een succesvolle receptie

De afgelopen twee weken kenmerken zich wat mij betreft door mijn griep, maar vooral de prima nieuwsreceptie. Hulde voor de afdeling Vlaardingen en vooral Marieke Thommis!

Museum Vlaardingen, de locatie van de nieuwjaarsreceptie, is een boeiend museum met veel schatten uit het verleden. Heel geschikt om op eigen houtje te bezoeken. Ons cultureel erfgoed krijgt niet zonder reden steun vanuit de Statenfractie en in ons verkiezingsprogramma. Door de verhalen van de betrokken rondleidster kreeg het nog meer kleur. Natuurlijk ken ik de Vlaardinger cultuur, maar eerlijk gezegd was de haringvangst nieuw voor mij.

Campagne en kandidaten
Op de receptie heb ik veel handen geschud en naar leden geluisterd, mijn stem begon al de eerste tekenen van griep te vertonen. Niet alleen de bekende bezoekers, maar ook hier net al bij de eerdere bijeenkomsten leden uit de regio die kennis konden maken met onze campagne en de kandidaten voor de Tweede Kamer. Onze kandidaten hebben echt een brede betrokkenheid bij het programma: veiligheid, het Westland en innovatie, maar ook jeugd en gezin.

Kijk geregeld op de site naar de activiteiten in uw regio en kom natuurlijk 17 februari naar Het Paard van Troje voor de landelijke manifestatie in Den Haag. Meld u aan.

Afwegen van belangen
Onze Statenfractie heeft deze week aangetoond serieus met signalen van onze afdelingen om te gaan. Of het nu gaat om Pijnacker of Vijfheerenlanden. Over windenergie en herindeling. Onze fractie gaat graag met je in gesprek. Maar dat betekent niet dat je op voorhand gelijk hebt. In de politiek gaat het om het afwegen van belangen en dat vergt soms standpunten die tegen specifieke wensen ingaan.

Ik ben ook nog langs geweest bij het landelijk verkiezingscentrum. Het was op een dinsdagmorgen nog wel wat mat, maar goed om te zien hoe we in kunnen spelen op de vragen vanuit sociale media en niet passief afwachten.

Staat van de afdelingen
Komende zaterdag gaan we met de andere provinciale afdelingen in gesprek over de staat van de afdelingen. Welke mogelijkheden er zijn voor de ondersteuning en scherpe analyse van de situatie

Daarbij van onze kant een vraag voor u: heeft uw afdeling al de wervingscie ingesteld voor de komende gemeenteraadsverkiezingen? En zijn de leden al met hun omgeving in gesprek over de knelpunten die hun plek krijgen in uw lokale programma? Na 15 maart zullen Ingje van Roest en de DB-leden u gaan benaderen met die vragen om zo gezamenlijk een beeld te krijgen waar een extra steuntje noodzakelijk is.

Peter Pennekamp