Teacher Learn Training Coach Mentor Coaching
12 april 2017

Ambities om burgemeester te worden?

Nieuw dit voorjaar: oriëntatiecursus voor aspirant-burgemeesters in Zuid-Holland

Heeft u ambities om - ooit - burgemeester te worden? De nieuwe oriëntatiecursus voor aspirant-burgemeesters is bedoeld voor iedereen die geïnteresseerd is in een doorkijkje in het prachtige ambt van burgemeester én voor degene die concrete belangstelling hebben voor dit ambt. Deze cursus wordt georganiseerd door de CDA Scholingscommissie en de CDA Bestuurdersvereniging van Zuid-Holland.

Programma
1 mei: Historisch overzicht van het ambt door Frank Kerckhaert, oud-burgemeester
15 mei: De portefeuille Veiligheid door Liesbeth Spies, burgemeester
29 mei: De zorgplicht van de burgemeester door Jan Waaijer, oud- en waarnemend burgemeester
12 juni: Het pad, dat gevolgd moet worden om burgemeester te worden door José Hilgersom, chef van het Kabinet van de Commissaris van de Koning in Zuid-Holland

De bijeenkomsten vinden plaats in het Provinciehuis in Den Haag van 19.30 tot 22.00 uur.

Aan deze cursus zijn voor de deelnemers geen kosten verbonden.

We overwegen om bij voldoende deelname in het najaar een introductiecursus voor aspirant-burgemeesters te organiseren, waarin zal worden ingegaan op bijvoorbeeld de vaardigheid om een gesprek met de leden van de vertrouwenscommissie te voeren. Ook denken we aan een stage bij een CDA-burgemeester in de provincie.

Van de deelnemers wordt verwacht dat zij zeer vertrouwelijk omgaan met de namen van de deelnemers aan deze bijzondere cursus. Daarnaast zal de cursus worden bijgewoond door een of beide CDA-burgemeesterscouts in de provincie Dienke Dekker en Peter van Loo.

Geïnteresseerd?
Opgave is tot 24 april mogelijk bij de secretaris van de scholingscommissie: Ton Hulshoff, [email protected]. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Arie Slob, 0183-581331, [email protected].