31 mei 2017

Voordracht tegenkandidaat voorzitterschap CDAZH

Bericht van het bestuur aan de leden van het CDA Zuid-Holland

Beste leden van het CDA Zuid-Holland,

Maandag 29 mei jl. ontving het Dagelijks Bestuur van CDA Zuid-Holland een voordracht voor een tegenkandidatuur voor het voorzitterschap van de CDA-afdeling Zuid-Holland. De heer Breeuwsma stelt zich graag ook kandidaat voor het voorzitterschap. In een begeleidende brief vindt u zijn motivatie. De kandidatuur van de heer Breeuwsma wordt, zoals u in de brief kunt lezen, door een flink aantal afdelingen ondersteund. Hiermee is voldaan aan de formaliteiten (tijdens de ALV op 13 juni a.s. zijn de achterliggende bestuursbesluiten ter inzage aanwezig).

Een kort cv van Relus Breeuwsma en zijn motivatiebrief zijn bijgevoegd.

Tijdens de ALV op 13 juni in Waddinxveen (agenda en stukken volgen zo spoedig mogelijk) zullen zowel de kandidaat die via de selectiecommissie en het DB aan u is voorgesteld, de heer Jan Heijkoop, én de heer Relus Breeuwsma verkiesbaar zijn voor het voorzitterschap. Zoals reeds eerder per mail is aangegeven, geschiedt de verkiezing tijdens deze vergadering ter plekke door een schriftelijke stemming. Stemmen bij volmacht of vooraf is helaas statutair niet mogelijk.

Met vriendelijke groet,
namens het bestuur van CDA Zuid-Holland,