14 juni 2017

Tussenbalans Statenfractie

Halverwege de Statenperiode 2015-2019 maakt de CDA Statenfractie Zuid-Holland de balans op. Ook kijkt de fractie vooruit naar de uitdagingen voor de komende twee jaar.

Terugkijkend ziet de fractie veel positieve punten. Het CDA won een zetel, maakt wederom deel uit van het college van Gedeputeerde Staten. Met het netwerk van de vele CDA’ers in de afdelingen en platforms worden belangrijke onderwerpen verder gebracht. Concrete voorbeelden zijn het energiefonds, de landschapstafels, de innovatieregeling voor het MKB, meer geld voor behoud van cultureel erfgoed en de inzet op mobiliteit.

Er zijn ook lastige besluiten gevallen in Provinciale Staten, bijvoorbeeld het herindelingsadvies Hoeksche Waard, het helikopterplatform Den Haag en de locaties voor nieuwe windturbines. Goed contact en overleg met de CDA’ers in de geledingen en met de inwoners, bedrijven en andere overheden in de provincie zijn voor de fractie altijd de basis geweest om ook bij gevoelige en complexe onderwerpen een zorgvuldige afweging te maken.

Op basis van het verkiezingsprogramma ziet de CDA-fractie voor de komende twee jaar een aantal belangrijke thema’s: wonen en leefbaarheid, werk en economie, groen en water, duurzaamheid, mobiliteit. Samen met de inwoners van Zuid-Holland en de CDA-leden gaat de fractie hier graag mee aan de slag. Uw input is uiteraard van harte welkom: [email protected].

Lees hier het hele document 'Tussenbalans Statenfractie 2017'.