05 juli 2017

CDA bezorgd over trage realisatie rotonde Bergambacht

Wanneer worden de werkzaamheden aan de rotonde bij bedrijventerrein De Nieuwe Wetering hervat? Die vraag stellen de Zuid-Hollandse CDA-Statenleden Herman van der Bent en Muzaffer Cetin aan de provincie. Van der Bent: "De ondernemers van het bedrijventerrein zijn de dupe van de vertraging. Wat het CDA betreft wordt dan ook niet gewacht tot het juridisch geschil is opgelost."

Het CDA Zuid-Holland dringt eropaan dat het college van Gedeputeerde Staten snel een oplossing vindt voor de ontstane impasse. Statenlid Van der Bent: "Het werk aan de rotonde moet weer hervat worden. Zo mogelijk zonder te wachten op het oplossen van het juridisch geschil. Want de ondernemers zijn de dupe van de vertraging. Daarom willen wij ook dat het college samen met de gemeente zoekt naar mogelijkheden om deze ondernemers tegemoet te komen."

De aanleg van de rotonde naar het bedrijventerrein, op de N210 tussen Bergambacht en Ammerstol, loopt al geruime tijd vertraging op. Tijdens de bouw zijn scheuren in de paalfundering geconstateerd. Omdat onduidelijk is wie opdraait voor de herstelkosten, heeft aannemer BAM de werkzaamheden neergelegd. De provincie Zuid-Holland heeft daarop een kort geding aangespannen om de werkzaamheden te laten hervatten. Op 30 mei jl. concludeerde de rechter dat er geen uitspraak gedaan kan worden vanwege de complexiteit van de zaak. Dit betekent nog meer vertraging in de realisatie van de rotonde, waar met name de ondernemers van het bedrijventerrein nadeel van ondervinden.