27 mei 2015

Afscheid gedeputeerde Govert Veldhuijzen

Vandaag nam CDA-gedeputeerde Govert Veldhuijzen afscheid. Naar eigen zeggen is zijn vertrek deze keer definitief. Tijdens een bijzondere vergadering van Provinciale Staten werd hij toegesproken en bedankt door Commissaris van de Koning Jaap Smit.

Veldhuijzen was van 2007 tot 2008 voor het eerst gedeputeerde toen hij Asje van Dijk tijdens diens revalidatie verving. In 2009 keerde Veldhuijzen terug als gedeputeerde als opvolger van Manita Koop. Na de verkiezingen van 2011 werd hij lid van Provinciale Staten. Bij het onverwachte vertrek van Liesbeth Spies werd hem voor de derde maal gevraagd gedeputeerde te worden.

Met Govert Veldhuijzen verdwijnt een bron van kennis over allerlei bestuurlijke en ruimtelijke zaken. Het CDA dankt hem ook vanaf deze plek voor zijn inzet in de afgelopen jaren.