18 januari 2019

Bericht vanuit het bestuur (week 3)

Beste CDA-vrienden,

Het nieuwe jaar is gestart zonder een nieuwjaarsbijeenkomst van het CDA Zuid-Holland. Graag steken we als bestuur die middelen in de campagne. Over ruim 60 dagen gaan we immers al weer naar de stembus. Natuurlijk wens ik u een gezegend en gezond nieuw jaar toe. Met vooral veel zetels. De verkiezingen voor Provinciale Staten en de Waterschappen worden tegelijk gehouden op 20 maart en snel daarna volgen de Eerste Kamerverkiezingen en die voor Europa. Het komt er nu op aan voor het CDA! Ik hoop van harte dat u een bijdrage wilt leveren. Voor iedereen is er iets te doen.

In het bijzonder vraag ik aandacht voor het – inmiddels bekende – CDA Electiondinner. Op 15 februari zullen studenten van ROC Mondriaan (Den Haag) onder leiding van TV-kok Pierre Wind een geweldig diner serveren. De opbrengst van dit diner is voor de campagnekas. Wilt u een avond dineren met één van onze lijsttrekkers, kennismaken met TV-rechter Mr. Frank Visser, één van onze bewindspersonen en Kamerleden? Dit is dé kans. Hier vindt u alle informatie. Aanmelden kan door een e-mail te sturen naar [email protected]. Het aantal plaatsen is beperkt dus meld u snel aan.

In december heeft het partijbestuur de kandidatenlijst voor Europa en de Eerste Kamer vastgesteld. Als het congres instemt met de voorstellen, zullen nieuwe kandidaten Zuid-Holland gaan vertegenwoordigen. Vanaf deze plaats een felicitatie aan Greet Prins uit Nieuwkoop als hoogste ‘nieuwkomer’ op de Eerste Kamerlijst en aan Karsten Klein uit Den Haag als hoogste ‘nieuwkomer’ voor de EU-delegatie. Met hen feliciteer ik ook alle andere kandidaten. Geweldig dat zoveel mensen bereid zijn namens de partij verantwoordelijkheid te dragen.

Op 9 februari is het verkiezingscongres in Amsterdam. Meer informatie en aanmelden kan via deze link. We nemen die dag afscheid van partijvoorzitter Ruth Peetoom en verwelkomen Rutger Ploum uit Bergschenhoek als opvolger. Als er afdelingen zijn die iets speciaals voor Ruth willen doen, laat dit dan vooral even weten. Het belooft een bijzonder congres te worden, waarbij de Spitzenkandidaat (lijsttrekker) voor de Europese Verkiezingen Manfred Weber het CDA zal toespreken. Maar ook inhoudelijke onderwerpen komen op 9 maart aan de orde. De verwachting is dat het congres een uitspraak zal doen over asielbeleid en de regels omtrent het kinderpardon. Dit thema houdt veel partijgenoten bezig. Het is goed dat de Tweede Kamerfractie gevoed wordt door de achterban.

Eigenlijk is er genoeg aanleiding om elkaar de komende tijd te spreken. Laten we dat dan ook doen, en tegelijk de campagne starten richting 20 maart. Ik zie ernaar uit!

Relus Breeuwsma
Voorzitter CDA Zuid-Holland