22 september 2017

Bericht vanuit het bestuur (week 38)

Korte lijnen!

Vorige week kwamen (vrijwel) alle zestig afdelingsvoorzitters uit Zuid-Holland bij elkaar. Ik kijk terug op een zeer geslaagde avond. Het provinciaal bestuur had de voorzitters uitgenodigd om met elkaar te spreken over de actualiteit, waaronder de Schoo-lezing door Sybrand Buma. Maar ook over de raadsverkiezingen die al snel dichterbij komen. Landelijk campagneleider Hans Janssens praatte ons bij over de analyse van de verkiezingsuitslag, en over welke lessen we daaruit als CDA kunnen trekken richting maart volgend jaar.

Het is waardevol met elkaar informatie uit te wisselen én elkaar beter te leren kennen. Ik hoop dat uit het contact weer nieuwe vormen van samenwerking tussen afdelingen voorkomen. De provinciale afdeling ondersteunt daarbij graag!

Bijeenkomst campagneleiders
Op 11 oktober komen alle lokale campagneleiders bij elkaar. Ook ditmaal staan uitwisseling, kennismaking en samenwerking voorop. U merkt, het provinciaal bestuur werkt actief aan korte(re) lijnen tussen de afdelingen.

Die korte lijnen zijn ook nodig: aanstaande maandag 25 september spreekt het partijbestuur over de evaluatie van de Tweede Kamerverkiezingen die door onder leiding van 'onze' Marnix van Rij is opgesteld. De Zuid-Hollandse evaluatie is hierbij van waarde. Verschillende perspectieven dragen bij aan een goed debat.

Nieuwe initiatieven
Het partijbestuur spreekt maandag ook over de begroting voor 2018. Onze partij staat voor de nodige uitdagingen. In Zuid-Holland gaan we nieuwe initiatieven ondernemen om de partijkas te vullen voor volgende verkiezingen. Ik daag u uit om met goede ideeën te komen. En om deel te nemen aan een nieuw team fondsenwerving. Wie durft?

Relus Breeuwsma, voorzitter CDA Zuid-Holland