18 oktober 2017

Boskoop-Oost vanaf 2018 op borden N207

Boskoop-Oost kan in 2018 toegevoegd worden op de borden langs de N207. Voor volgend jaar staat namelijk groot onderhoud aan dit deel van de N207 gepland. Dat liet de provincie Zuid-Holland weten in reactie op vragen van het CDA. Statenlid Herman van der Bent: "Goed dat de provincie dit in afstemming met de betreffende gemeenten als aandachtspunt meeneemt."

Voorlopig is er al tijdelijke bewegwijzering naar Boskoop-Oost geplaatst ter hoogte van de rotonde Gouwedreef, komend vanuit Waddinxveen. Behalve om dit punt gaat het om nog drie andere afslagen op de N207 tussen Gouda en Alphen aan de Rijn. Van der Bent: "Boskoop-Oost toevoegen op de borden zal in de toekomst veel verwarring wegnemen."

De CDA-Statenfractie stelde vragen over de bewegwijzering na een werkbezoek aan het Groene Hart. Tijdens dat bezoek wees Helma van der Louw op vier afslagen waar alleen Reeuwijk-Tempel op de bewegwijzering staat, terwijl de afslagen ook gebruikt worden door verkeer naar Boskoop-Oost. Van der Louw is raadslid voor het CDA in Alphen aan den Rijn en geboren en getogen Boskoopse. Aan de hand van haar input heeft de Statenfractie de situatie op provinciaal niveau aan de orde kunnen stellen.