13 september 2017

BSV CDAZH conferentie 'Het CDA als moderne volksbeweging'

Hoe kan het CDA zich ontwikkelen tot een moderne volksbeweging? Dat is een vraag die velen op dit moment bezighoudt, zowel buiten als binnen de partij.

Het partijbestuur heeft een Taskforce ingesteld, met de vraag om hierover een visie te ontwikkelen. Blijft het CDA een ledenpartij of organiseren we ons draagvlak en onze legitimiteit op een andere manier? En wat is dan vervolgens nodig om als christendemocratische beweging goed te functioneren? De Taskforce legt in het najaar een visie voor aan het partijbestuur. Deze wordt tijdens het najaarscongres van het CDA besproken.

Om hier een bijdrage aan te leveren, organiseert de CDA Bestuurdersvereniging afdeling Zuid-Holland op vrijdag 29 september 2017 een conferentie. Tijdens deze bijeenkomst komen verschillende invalshoeken van dit vraagstuk aan bod. Voorafgaand aan de conferentie vindt de Algemene Ledenvergadering van de BSV Zuid-Holland plaats.

Het programma ziet er als volgt uit:
12.00 uur   Inloop met een broodje
12.30 uur   ALV CDA BSV Zuid-Holland
13.00 uur   Opening conferentie
13.15 uur   Bijdragen van Ton Spek, Geerten Boogaard en Karin Hoentjen + diverse werkvormen, waaronder een Lagerhuisdebat
15.15 uur   Afsluiting met na afloop een drankje

De conferentie is op tijd afgelopen, zodat geïnteresseerden naar de Statenontmoeting van de Provincie Zuid-Holland kunnen. Deze Statenontmoeting vindt plaats in Noordwijk.

De conferentie wordt gehouden in de Koffiekamer van het Provinciehuis van Zuid-Holland, Zuid-Hollandplein 1 in Den Haag. Aanmelden i.v.m. de catering kan tot 25 september bij Arie Slob: [email protected].