16 februari 2016

CDA bedankt vrijwilligers op Valentijnsdag

Taart voor vrijwilligers met 'hart voor de zaak'

Op 14 februari is het Valentijnsdag: de dag van de liefde. Voor het CDA is dit een mooie gelegenheid om waardering naar elkaar uit te spreken, in het bijzonder voor vrijwilligerswerk dat met liefde wordt verricht. CDA'ers in heel Zuid-Holland boden daarom een taart aan, aan mensen die zich als vrijwilliger inzetten in hun gemeente, als blijk van waardering voor hun bijzondere inzet.

Wie kent ze niet? Vrijwilligers die ieder vrij uurtje van de dag besteden aan de sportclub, het buurthuis, de wijkvereniging, de kinderboerderij of de school van hun kinderen. Zij hebben hart voor hun 'zaak' en voor hun medemens en zetten zich belangeloos in voor een ander. Daarom is het CDA trots op hen.

CDA Giessenlanden
Arie Slob, voorzitter van CDA Giessenlanden, bracht een taart langs bij Lieve Deleye, 5 jaar, uit Hoornaar. Lieve leest iedere zondagavond voor aan een groep mensen met een verstandelijke beperking in de vestiging van Syndion aan de Griendweg in Gorinchem.

CDA Rotterdam
Het CDA Rotterdam ging met vier Rotterdamse CDA-dames Christine Eskes, Christine Zandberg, Iris Opraus en Ellen Verkoelen (ook Statenlid Zuid-Holland) lang bij vrijwilligers die zich inzetten voor de Unie van Vrijwilligers in Rotterdam. Zo is meneer Van Leur sinds zijn pensioen zeer actief om eenzame inwoners wekelijks te voorzien van een 'bakkie leut met een praatje'. Ook meneer Roest gaat al een jaar als gezelschapsmaatje op huisbezoek bij Rotterdamse inwoners die het even zwaar hebben in het leven.

CDA Den Haag
In Den Haag ging de hele fractie op pad om vrijwilligers te bedanken. Fractievoorzitter Daniëlle Koster bracht een taart naar Corrie Muller, die samen met haar man en andere vrijwilligers wekelijks 400 mensen verwelkomt in buurthuis Morgenstond. Raadslid Michel Rogier zette de vrijwilligers van buurtboerderij de Nijkamphoeve in het zonnetje. Fractievertegenwoordiger Cees Pluimgraaff ging op pad om een taart te brengen naar mevrouw Van Beveren. Zij kookt elke week voor 20 tot 30 eenzame ouderen op Scheveningen. Soerin Narain, die zich als grondlegger van stichting Hindustani inzet voor integratie, emancipatie en het bespreekbaar maken van seksualiteit, kreeg een welverdiende taart van raadslid Desh Ramnath.

CDA Zuidplas
De gemeenteraadsfractie van CDA Zuidplas stond op de stoep bij Rommelmarkt Comité Zevenhuizen, bij VV Groeneweg, Omroep Zuidplas en Zwemvereniging Orka ’97. De vrijwilligers werden verrast met een heerlijke CDA-taart. "Met Valentijnsdag moet je nét een beetje extra aandacht te hebben voor de mensen die je lief hebt. Voor het CDA zijn dit vrijwilligers. Zij  zijn onmisbaar voor de samenleving," schreef CDA Zuidplas in haar persbericht.

Bekijk de foto's van het uitdelen van de taarten door de verschillende CDA-afdelingen op onze Facebookpagina.