11 maart 2023

CDA in de bres voor uitvoering motie Bodegravenboog

Het CDA wil zich blijven inzetten voor een veilige verkeerssituatie op de Bodegravenboog. De partij pleit voor een versnelde aanleg van de Bodegravenboog en wil tevens vaart maken met opwaarderen N11 tot een Rijksweg. Volgens Provinciaal Statenlid Michel Rogier is dit essentieel. “Samen met onze CDA-fractie in de Tweede Kamer hebben we een motie aangenomen gekregen die de minister oproept om vaart te maken en samen met de regio de Bodegravenboog te realiseren”, aldus Rogier.

De Bodegravenboog moet voor een goede aansluiting en doorstroming tussen de N11 en A12 zorgen. Op dit moment moet het autoverkeer maar liefst drie rotondes en diverse fietspaden doorkruisen voordat de A12 kan worden bereikt. Dit zorgt voor lange files op de N11, waardoor de aansluiting met de A12 kan oplopen tot ruim 20 minuten vertraging. Bovendien is dit zeer gevaarlijk voor fietsers.

“Na de verkiezingen wil ik zo snel mogelijk aan de slag om de Bodegravenboog te realiseren,” aldus Michel Rogier die momenteel op plek 2 staat op de kandidatenlijst voor het CDA in de Provinciale Staten.