30 januari 2019

CDA lijsttrekker Adri Bom in de Hoeksche Waard

Bron: hoekschnieuws.nl

HOEKSCHE WAARD – Op zaterdag 26 januari waren CDA lijsttrekker Adri Bom (Provincie) en Leo Stehouwer (Waterschap) op werkbezoek in de Hoeksche Waard. Na een uitzending bij Radio Hoeksche Waard werd er verder gepraat bij Cavent over het zorgproject Stougjeshof.

Woonproject
De Stougjeshof is een bijzonder project: van de toekomstige bewoners wordt verwacht dat zij zich inzetten voor hun buren. Twee aanstaande bewoners vertelden met enthousiasme waarom het voor hen zo belangrijk is om in hun eigen appartement in Stougjeshof te gaan wonen. En welke vaardigheden en talenten zij hebben, om elkaar en anderen in de Stougjeshof te helpen. Dit past bij het CDA, stelt lijsttrekker Adri Bom: ‘Het CDA staat achter mensen die iets voor elkaar willen betekenen. Iets doen voor een ander is zo belangrijk voor de leefbaarheid.’

Zorgpersoneel
Een aandachtspunt voor de Hoeksche Waard is het belang van de zekerheid van goede zorg. Sociale projecten als de Stougjeshof hebben een duidelijke meerwaarde, maar ook de bestaande zorg, zoals de ouderenzorg, thuiszorg en ondersteuningsorganisaties moeten worden versterkt. Adri Bom: ‘het CDA wil in Zuid-Holland het beste zorgpersoneel van Nederland. Dat kan door onderwijs en zorgorganisaties aan elkaar te koppelen: praktijkonderwijs mét baangarantie. Zo versterkt het CDA concreet de zekerheid van zorg en verlagen we de werkdruk.’