04 november 2022

CDA opent tiplijn voor nieuwe treinen

De vernieuwing van de huidige treinen op de Merwedelingelijn tussen Dordrecht, Gorinchem en Geldermalsen vindt definitief plaats. Provinciale Staten hebben hiervoor een akkoord bereikt met het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Afgelopen week opende het CDA Sliedrecht vervolgens een tiplijn, waar reizigers hun ideeën voor de nieuwe trein kunnen inleveren.

Op 12 oktober besloten Provinciale Staten nieuwe treinen op het traject aan te schaffen. In 2027 moeten de treinen en het spoor klaar zijn voor het ERTMS-veiligheidssysteem. Voor die tijd rijden de nieuwe treinen over de MerwedeLingelijn.

Forenzen kunnen met hun ideeën terecht op de website van het CDA Sliedrecht, waar afgelopen week al flink wat tips binnenkwamen op de ‘Trein-tiplijn’. In december is de fractie voornemens de lijst met ideeën te overhandigen aan Provinciale Staten. “Hopelijk zien de Statenleden er dan ook op toe dat er echt iets gebeurt met die suggesties”, hoopt gemeenteraadslid Vincent Prins.

De Statenfractie van het CDA heeft zich de afgelopen jaren hard ingezet voor vervanging. Statenlid Michel Rogier is blij dat dit nu gedaan wordt. Het initiatief vanuit CDA Sliedrecht is volgens hem dan ook een goed initiatief. “Ik kijk er naar uit om de zorgen en wensen in december in ontvangst te nemen”, aldus Rogier.

De tiplijn vindt u op www.cda-sliedrecht.nl.