09 maart 2023

CDA tekent samen met minister het woonconvenant

Een wijk is meer dan een stapel stenen. Daarom tekende minister Hugo de Jonge afgelopen zaterdag samen met de afdelingsvoorzitters van het CDA het woonconvenant, met de belofte te bouwen aan gemeenschappen met oog voor zorg, sport, onderwijs en maatschappelijke voorzieningen.

Op de Kerkbuurt in Sliedrecht werd hij verwelkomd door wethouder Ton Spek en statenlid Maurits de Haan. Het bezoek van Hugo de Jonge was aanleiding voor de ondertekening van een convenant over wonen. Lokale CDA’ers uit heel Zuid-Holland reisden naar Sliedrecht om het convenant te ondertekenen. De Zuid-Hollandse CDA-afdelingen verklaarden dat ze zich willen inzetten voor meer betaalbare huizen voor jong en oud. Ook moeten er toegankelijke ontmoetingsplekken zijn, zowel in dorpen als in steden. Als je andere mensen ontmoet, ontstaan nieuwe ideeën en leef je fijner samen. Verder wil het CDA blijven werken aan goede voorzieningen, zoals scholen, zorg, winkels en verbindingen. De minister stelde eerder al dat hij wil dat er veel huizen worden gebouwd, maar wel met speciale aandacht voor de boeren, de natuur en de energievoorziening.