03 augustus 2018

In memoriam Hannie van Leeuwen

Op 1 augustus 2018 is Hannie van Leeuwen op 92-jarige leeftijd overleden. Hannie van Leeuwen kwam eind 1966 voor de ARP in de Tweede Kamer tot 1978 en was woordvoerster maatschappelijk werk en sociale zaken. Zij verliet voor een periode de politiek en keerde in 1995 op 69-jarige leeftijd terug als lid van de Eerste Kamer voor het CDA tot 2007. Daar was zij woordvoerster sociale zaken.
Daarnaast is zij waarnemend burgemeester geweest van Nootdorp en Hazerswoude. Ook was zij wethouder van Zoetermeer en vele jaren lid van de gemeenteraad van Zoetermeer.
Zij was een gedreven politica en stond voor de Tweede Kamer verkiezingen van 2017 nog op de kieslijst op plek 50 voor het CDA.

In al die jaren was zij naast volksvertegenwoordiger en bestuurder ook een trouwe deelnemer aan bijeenkomsten en vergaderingen van CDA Zuid-Holland én was ze altijd beschikbaar om mee te helpen met verkiezingscampagnes. Met een enorme energie en bevlogenheid reisde ze stad en land af en waarschijnlijk zijn er nauwelijks gemeenten in Zuid-Holland te noemen waar ze niet is geweest of heeft gesproken. Het CDA Zuid-Holland verliest door het overlijden van Hannie van Leeuwen een geïnspireerd en inspirerend christendemocraat de wij met respect en waardering zullen blijven herinneren.

Klik hier om een uitgebreid In Memoriam te lezen ter nagedachtenis aan Hannie van Leeuwen.

Relus Breeuwsma, voorzitter
Meindert Stolk, fractievoorzitter